Co zrobić, jeśli koło zostało wyważone na jednej wyważarce, a na innej wyniki są inne?

Pojawia się wiele pytań dotyczących stosowania wyważarek do kół różnych firm w niewielkich ilościach. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Składa się na nią wiele czynników, które również nie są do końca poznane. Należy zauważyć, że opis skłania się raczej w kierunku tezy niż twierdzenia.

Po pierwsze, musimy wziąć pod uwagę metodę wyważania stosowaną przez producenta. Patentowanie jest wciąż powszechną praktyką w tej branży. Dlatego każdy producent powinien wymyślić swoją metodę wyważania koła przy użyciu własnej maszyny. Patenty są także związane z produkcją metody - tutaj postęp technologiczny i jakość materiałów użytych do jej wykonania.

Co jeszcze?

Poza powyższym ważne jest precyzyjne umiejscowienie punktów wagowych, opona, jej jakość, kompetencje pracownika. To jest zaprzeczenie naszej tezy. Koło wyważone na jednej maszynie da wynik nie taki sam jak na drugiej, ale w granicach błędu. Może to być +-5g dla felg stalowych i 5-20 gramów dla felg aluminiowych, pod warunkiem, że koło jest proste i pozbawione niechcianych wypukłości. wheelalignment-content-icon2

Wiele firm ma podobne rozwiązania i wyważanie ich produktów dałoby podobne rezultaty. Te podobieństwa nie są upubliczniane z powodów handlowych i branżowych. Czasami stosowane jest rozwiązanie objęte tajemnicą przedsiębiorstwa. Nie jest możliwe przewidzenie, czy koło wyważone na wyważarce firmy A da podobny lub identyczny rezultat jak koło wyważone na wyważarce firmy B.

Nie powinno to dziwić, ponieważ wszystkie urządzenia, takie jak np. zmieniarki do opon, działają w podobny sposób. Prawidłowo zamontowana opona jest zależna od wielu czynników.